Istorija Aranžiranja Cveća – Amerika
Rani Američki (kolonijalni) period (1620 do 1720)
Rani kolonisti generalno su proizvodili biljke zbog hrane i zarad lekovitih svojstava. Oni su imali veoma malo vremena za aranžiranje cveća koje su koristili da naprave jednostavne aranžmane kojima su ukrašavali njihove skromne domove. Cveće je više korišćeno u centralnim i južnim kolonijalnim zonama. Premda se to ne zna zasigurno, izgleda da cveće za bukete i ukrašavanje kuća nije bilo aranžirano u puritanskom stilu ranih doseljenika Nove Engleske. Kako je isposnički imidž polako bledeo, rani pioniri su počeli da sakupljaju prirodno cveće, listolike ukrase i trave da bi njima ulepšavali njihovo okruženje. Najčešće su njihovi cvetni aranžmani bili kopije engleskog georgijanskog i francuskog imperijalnog perioda, koristeći posude koje su im bile dostupne. Kada su prekookeanski brodovi počeli da donose luksuznije stvari, među njima su bile i posude od srebra, kalaja i stakla. Njih su koristili bogatiji kolonisti ali se i dalje koristilo jednostavno baštensko i livadsko cveće i trave. Aranžmani su pravljeni u jednostavnim masivnim formama sa mnogo boja….
Kolonijalni Willamsburg (1740 do 1780)
Kada su kolonisti postali snažno učvršćeni u zajednicama i kada su razvili trgovinu sa udaljenim zemljama, kulturna evolucija je uznapredovala u zonama Virdžinije i Merilenda u kojima je predstavljena umetnost i arhitektura udaljenih zemalja. Stilovi klasičnog perioda i Orjenta se uočavaju u dizajnu nameštaja i enterijera. Mešani buketi Williamsburg-ške tradicije su dominirali sadržavši cveće kao što su anemone, ljiljani, ruže, tulipani svih vrsta, vrtni slez, suncokret, ljubičica, jagorčevina, bela rada i karanfili. Livadska trava i dekorativno lišće su bivali pomešani sa ovim cvećem u aranžmanima kružne forme korišćenjem finog paperjastog materijala na krajevima, zarad kontrasta masi cveća u centru. U toku zimskog perioda, kada nije bilo dovoljno svežeg cveća puno se koristilo osušeno cveće kao što je petlova kresta, lunarija, jagorčevina i dekorativne suve trave, za ukrašavanje domova.
Američki Federalni period (1780 do 1820)
Neoklasični i imperijski stilovi koji su evoulirali u Evropi, naročito delikatni francuski stil, su imali veliki uticaj na razvoj stilova u kasnom kolonijalnom periodu Amerike. U ovim tipovima aranžmana, ređe je korišćeno mnoštvo mešanog cveća i šarm individualnog cveća je bio naglašen. Mnogo manje cveća je stavljano u cvećarske posude.
Američki viktorijanski period (1810 do 1921)
Stilovi viktorijanskog perioda u Engleskoj su počeli da se šire po novoosnovanim Sjedinjenim Američkim Državama. Dekorativne posude od mnogih različitih materijala su bile prepunjene cvećem sa naglašenim “hladnim” bojama i sa izobiljem belog. Aranžmani su imali tendenciju ka purpurnoj, ciklama i tamno plavoj. Kao i u Engleskoj “tussy – mussy” je bio popularan naročito na jugu.
Moderni period (1910 do današnjice)
Dolaskom 20 veka u Ameriku dolazi period u kojem je prenatrpana dekoracija viktorijanskog perioda bila postupno zamenjena prelaznim stilom dizajniranja cvetnih aranžmana nazvanih “nova umetnost”. Posude su bile dizajnirane da sadrže malo cvetova od kojih su se sačinjavali mali buketi. U to vreme zapadni svet je postao upoznatiji sa japanskom umetnošću “linijskih aranžmana” u kojima su grančice bile postavljene u niske posude i orjentalne pehare. Ovaj novi stil se proširio kroz Sjedinjene Države brzo nakon kraja prvog svetskog rata i došlo je do povećanog interesovanja za aranžiranje, podsticano od strane novoformiranih “Garden klubova”.
Hortikultura je postala moderan način provođenja slobodnog vremena i izložbe cveća su bile veoma popularne. Formalne tehnike za ocenjivanje standardnih elemenata i principa cvetnog dizajna su bile razvijene i takmičenja u dizajnu su postali integralni deo izložbe cveća. Dizajneri tog perioda razvili su stil koji je kombinovao karakteristike aranžmana sa orjentalnim linijama i karakteristike aranžmana iz Evrope sa mnoštvom cveća.
Pedesete i šezdesete godine su donele značajan porast interesovanja za korišćenje cveća za dekorisanje kuća i publikacije posvećene domu i vrtu su povećale ovo interesovanje još više. Nekon drugog svetskog rata međunarodni transport je značajno unapređen tako da je cveće počelo da se uvozi u Sjedinjene Države iz dalekih zemalja. Sa ovim novim vrstama su nastali i novi aranžmani i “novi stil” Amerike je narastao do novih visina. Centar proizvodnje i distribucije cveća u Holandiji je postao izvor novog stila kao dodatak tome što je bio izvor cveća.
Danas novi “holandski stil” je stil koji postaje sve popularniji u Sjedinjenim Državama. On je naglašen aranžmanima u stilu prirodne bašte, koristeći grupisanje sličnog cveća i paralelnih linija. Narasta korišćenje mnogih novih tropskih biljaka i cveća. Osim Holandije kao centra proizvodnje cveća tu je i Južna Amerika, naročito Kolumbija gde postoje velike površine za gajenje cveća.